Waarom Brand New Day?

Geen woekerpolis, maar koesterpolis

We hebben Brand New Day opgericht om het op te nemen tegen de grote verzekeraars. Om te laten zien dat het ook anders kan. Want we winden ons dagelijks op over wat er in de financiële wereld gebeurt. Maar met opwinden verander je de wereld niet. Dus pakken we de handschoen op.

Onze verbazing

Het gebrek aan concurrentie tussen de levensverzekeraars heeft ons verbaasd. Kijk alle commerciële uitingen van de afgelopen 20 jaar er maar op na: heel veel blije senioren op luxe zeiljachten, maar een vergelijking op tarieven vind je niet terug. Niet één. In een markt waar lage kosten zo belangrijk zijn, concurreerde geen aanbieder op prijs. Waar dat toe heeft geleid, is nu wel bekend: woekerpolissen, sprintplannen, winstverdriedubbelaars. Slechte producten met (absurd) hoge kosten. Het geld is verdwenen in het geldpakhuis van de corporate Dagobert Duck. Niet in de pensioenen of hypotheekaflossing van de klant.

Pakhuis

Onze filosofie

Wij geloven heilig dat onze filosofie werkt. En die filosofie is simpel: wij willen ambassadeurs maken van onze klanten. Klanten die zó tevreden zijn, dat ze Brand New Day bij hun vrienden en familie aanraden. Hoe bereik je dat? Zéér lage kosten en ouderwets rennen voor de klant alsof je leven er vanaf hangt. Dan komen de klanten én de winst vanzelf. Want we zijn geen charitatieve instelling. Ook wij willen winst maken. Maar wel winst uit eerlijke handel. Net zoals de bakker op de hoek. Calvinistisch in onze kosten, Bourgondisch in onze service. Een prijsvechter met topdiensten. Dat is ons DNA. Daarmee gaan wij het winnen.

Topservice

Ons bewijs

We weten waar we het over hebben. Dat onze filosofie werkt, hebben we al een keer bewezen. In 2000 hebben wij BinckBank opgericht. Met ons eigen geld, ‘vanaf de zolderkamer’. Binck was de eerste die het gevecht met de Grootbanken aanging en heeft de particuliere belegger bevrijd door hem en haar te ‘empoweren’: zelf toegang tot de beurs en realtime informatie. En sensationeel lage tarieven. Waar 1,5% kosten voor een simpele transactie de norm was, introduceerde Binck voor dezelfde transactie 0,1% aan kosten… 15x zo laag.

Binckbank

Nu is de markt voor zelfstandige beleggers volledig veranderd. Alle banken hebben hun tarieven verlaagd tot het niveau van Binck. Maar ze zijn te laat. De beleggers hebben gestemd met hun voeten. Mede door haar extreem goede (en bekroonde) service heeft Binck nu een marktaandeel van zo’n 65%.


Graag benadrukken we dat dit verhaal niet is opgetekend uit borstklopperij, maar ter illustratie van onze heilige overtuiging dat met een goede strategie en hard werken een inefficiënte markt, zelfs de grote markt voor levensverzekeringen, op z'n kop gezet kan worden.

Onze naam

Met de naam 'Brand New Day' willen we duidelijk maken dat er een nieuw financieel tijdperk is aangebroken. De naam is afgeleid van hetzelfde nummer uit de musical 'The Wiz', waarin wordt gezongen over een nieuwe periode van hoop die is aangebroken, een nieuw tijdperk nadat het kwade is verslagen… Inderdaad ietwat hoogdravend, maar wel een mooie metafoor voor onze intenties.

Brand New Day

Onze directheid

Wij steken onze mening niet onder stoelen of banken. De verzekeraars verwijten ons dat. Die vinden dat we ‘het nest bevuilen’. Dat we niet bijdragen aan het vertrouwen van de consument in verzekeraars. Voor de duidelijkheid: wij hebben Brand New Day niet opgericht om het vertrouwen van de verzekeraars op te poetsen. Andere charitatieve doelen hebben onze voorkeur. De verzekeraars zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden uit het verleden (en de toekomst) en het beschaamde vertrouwen van de consument. Zij zijn dus zelf verantwoordelijk voor het herstellen van dat vertrouwen, en niet Brand New Day.

De verzekeringsbranche moet beseffen dat het een uitdager zoals Brand New Day over zichzelf heeft afgeroepen. Zij moet beseffen dat, juist door het gebrek aan (prijs)concurrentie, excessen zoals de woekerpolis konden ontstaan en voortduren. Voor elke markt is het van levensbelang dat er zelfcorrigerend vermogen is. Aanbieders moeten elkaar scherp houden en elkaar uitdagen. Op prijs, op product en op service. Alleen concurrentie zorgt ervoor dat het klantbelang centraal komt te staan. Mooie woorden en gedragsregels werken niet zo. Die prijsvergelijkingen van Brand New Day zijn dus niet alleen maar vervelend, maar ook noodzakelijk. Als er sprake was geweest van gezonde (prijs)concurrentie, was er waarschijnlijk nooit ruimte voor ons of een andere uitdager ontstaan. Wat zelfreflectie is dus op haar plaats in de kritiek op Brand New Day. Wij hebben overigens niks tegen verzekeraars... dat wordt vaak gedacht. Sterker nog, wij werken er op allerlei gebieden ook prettig mee samen. Maar dat weerhoudt ons niet van concurrentie.

Reken ons hier maar op af

De klant is Koning. Een slap verkoopverhaal? Aan mooie clichés heeft u in ieder geval niks. Daarom doen wij u graag de volgende concrete beloftes. Hier mag u ons op afrekenen.

    Stuurt u ons een e-mail? Dan krijgt u binnen 1 dag een antwoord terug. Maar als het even kan, binnen een half uur.

    Geen irritante keuzemenu’s. Geen eindeloze bandopnames. Maar direct een echt mens aan de lijn als u ons belt. Ellen, Lisa of Erik. Of een andere net zo’n vriendelijke en behulpzame collega.

    Geen gewoeker. Geen kosten die ‘op de zijkant van het papier’ staan vermeld. Maar eerlijke producten tegen eerlijke tarieven. Net zoals de bakker op de hoek. Faire handel waar we ons voor durven te verantwoorden. Onze moeders zijn ook klant.

    Heeft u ondanks alles toch een klacht? Daar schamen wij ons voor. Wij gaan er direct mee aan de slag. En uiterlijk binnen 1 werkdag krijgt u van ons een inhoudelijk antwoord.

    Onze directie zit niet in een ivoren toren. Wilt u met iemand van de directie spreken? Dan belt één van de directieleden u binnen 1 werkdag terug.

    Bent u niet tevreden over ons? Dan doen wij iets goed fout. En daar hoeft u niet voor te boeten. Geen euro administratie- of verkoopkosten dus als u met úw geld weg wilt.

    U bent geen polisnummer. U bent geen vakje in de BCG-matrix. En u bent geen winstcijfer. U krijgt bij ons gewoon altijd de service die bij u past: de beste. Ongeacht of het saldo op uw rekening een tientje of een ton is.

    Geen geldverspilling. U krijgt bij ons dus geen uitnodiging voor een concert of golfclinic. Nee, gewoon enorm lage tarieven. Altijd, voor iedereen. Daar heeft u wat aan.

Financiële modewoorden

Je struikelt erover. Want bijna alle verzekeraars en banken gebruiken ze op hun websites en in hun reclames. De financiële modewoorden. U kent ze wel. eerlijk over later, transparant, de klant staat centraal. Alle financials zijn ineens okselfris. Alsof er de afgelopen 15 jaar niks gebeurd is. Toe maar.


Modewoorden

Jargon voor bedrijven die iets te verbergen hebben

Op onze site komt u die modewoorden niet tegen. Waarom niet? Omdat het jargon is voor bedrijven die iets te verbergen hebben. Retoriek voor bedrijven die nog steeds denken dat hun klanten achterlijk zijn en alles geloven. Want eerlijkheid en transparantie moeten in je DNA zitten. In elke vezel van je bedrijf. Anders kun je het wel over jezelf roepen, maar is het nep. Schaamteloos nep. Niets meer dan een communicatiesausje, bedacht door een duur reclamebureau. De laatste tijd is helaas pijnlijk duidelijk geworden dat heel wat financials niet zo eerlijk en transparant zijn (geweest). Als je dan ineens over jezelf roept dat je dat nu wel bent, is dat wat ons betreft niet alleen nep, maar ook teken van grote minachting naar al je bestaande klanten. Het predikaat 'eerlijk' krijg je van anderen. Dat ga je niet over jezelf roepen.

Kalo en Thierry

Kalo Bagijn en Thierry Schaap: algemeen directeur

Twee algemeen directeuren? Wie is er nu de baas? Simpel. Kalo én Thierry. Dictators leiden uiteindelijk altijd tot ellende. Zonnekoningen zitten in hun paleis aan de Zuidas. Wij geloven in teams. En Kalo en Thierry, dat is zo’n team. Al sinds het begin van hun carrière werken ze samen. Zeer succesvol. Begonnen bij IMG Holland. En daarna samen BinckBank opgezet. Dat verhaal kent u. Een bewezen team dus. En nu vallen ze schouder aan schouder opnieuw de boze financiële grootmachten aan. Vrolijk neuriënd op het liedje van Brand New Day.

Bij Binck hebben ze geleerd blind te varen op elkaars expertise. Ze hebben de winkel verdeeld. Kalo doet ‘de voorkant’: alles waar klanten direct mee in aanraking komen. Marketing, communicatie, verkoop, de klantenservice. En Thierry doet ‘de achterkant’: alles waar klanten niet direct mee in aanraking komen. Operations, financiën, juridische zaken, IT, productontwikkeling.

Iedereen die met ze gewerkt heeft, weet dat ze ongekend gepassioneerde discussies met elkaar kunnen voeren. Daar komen ze altijd uit. En daarna weer bier en plezier. De geschiedenis heeft geleerd dat dit tot de beste beslissingen leidt. Want niets blijft onbesproken. En ruimte voor een ego of angst om een weerwoord te geven, is er niet.

Bas van Beusekom

Bas van Beusekom: klanten

Bas, uit topwijnjaar 1970, vertegenwoordigt de zuidelijke waarden in het team: bourgondisch en bescheiden. Bedrijfseconoom, autarkisch marketeer. Vecht liever tegen de gevestigde orde dan met. Begon in 2005 aan het echte werk bij het non-conformistische Binck. Was daar de linkerhand van Kalo (de rechterhand was al vergeven). Bij Binck was Bas als directeur verantwoordelijk voor de marketing, communicatie, PR en verkoop van de merken Binck (zowel in Nederland, België als Frankrijk) en Alex Vermogensbank. In 2009 stapte hij over naar Brand New Day (toen nog ‘i.o.’), waar hij nu in de directie verantwoordelijk is voor de klanttevredenheid: klantenservice en operations. Samenwonend, 2 kinderen.

Gerjan de Lange

Gerjan de Lange: groei

Gemakkelijk 10 tot 15 jaar jonger dan de rest van de hoge heren hier. Niet voor niks: Gerjan is een echte ‘macher’. Zowel econoom als jurist. En ondanks alle suffe jurisprudentie toch marketeer in hart en nieren. Ook Gerjan is telg uit de Binck-school, waar hij in 2006 als marketeer startte en in 2009 op zijn 28e als directeur verantwoordelijk werd voor marketing, communicatie, PR en verkoop voor zowel Binck als Alex in zowel Nederland als het buitenland. En ook bij hem stroomde ondanks al die verantwoordelijkheid en financiële goodies in 2011 het bloed waar het niet gaan kan: naar Brand New Day, waar hij nu als commercieel directeur verantwoordelijk is voor de marketing en verkoop… en dus de groei van Brand New Day. Samenwonend, 2 kinderen.

Jan Willem Hoitsma

Jan Willem Hoitsma: collectief pensioen

Jan Willem, uit 1964, ging na zijn internationale MBA opleiding als accountmanager bij een verzekeraar aan de slag en maakte na een aantal jaren de overstap naar marketing. Na bij meerdere financiële partijen in de keuken te hebben gekeken werd hij eindverantwoordelijke voor marketing bij een grote pensioenverzekeraar. Daarna maakte hij de overstap naar zijn ‘oude liefde’: sales. Na 7 jaar verantwoordelijk geweest te zijn voor een buitendienst maakte hij de overstap naar Brand New Day. Jan Willem is gedreven en krijgt energie van het bouwen van teams. En altijd geldt: er mag gelachen worden. Maatschappelijk en duurzaam verantwoord resultaat behalen is zijn drijfveer. Hard op de inhoud, zacht op de relatie. Jan Willem is getrouwd met Anita en heeft 2 jongens.

Soedesh Ramdaras

Soedesh Ramdaras: verzekeringen

Soedesh, uit 1964, heeft in zijn carrière bij zoveel verzekeraars gewerkt dat we die hier niet durven te noemen. Maar ook bij uitdager Brand New Day moet minimaal één persoon alle ins en outs van het verzekeringsvak kennen. En die kent Soedesh. Old school: ooit begonnen in de verzekeringswereld als medewerker offerte en in de loop der jaren via vele back-, mid- en frontoffices doorgegroeid tot op directieniveau, met speciale aandacht voor operations en IT. Soedesh is in 2012 begonnen bij Brand New Day en is als directeur verantwoordelijk voor IT en het projectbureau. Getrouwd, 2 kinderen.

Arend Jan Velsink

Arend-Jan Velsink: product

Arend Jan, uit 1971, wilde altijd uitvinder worden. Hij vindt het leuk om slimmere dingen te bedenken dan de rest. Economie gestudeerd in Rotterdam. Na zijn studie is hij op de beurs terecht gekomen. Hij heeft kwantitatieve handelsmodellen ontwikkeld en veel gehandeld; zowel voor eigen rekening als voor een marketmaker. Arend Jan heeft een uitgesproken hekel aan financiële gebakken lucht en zelfverklaarde ‘beursgoeroes’.

In 2008 heeft hij Kalo gebeld met ideeën voor nieuwe financiële oplossingen die wel kloppen. Arend Jan is binnen de directie van Brand New Day verantwoordelijk voor het beleggingsbeleid, de productontwikkeling en het vermogensbeheer. Getrouwd, 3 kinderen.

René Schipper

René Schipper: financiën

René, uit 1969, heeft al jarenlang ervaring als het financiële geweten van organisaties. Nuchtere Westfries die zich financieel niet gek laat maken. Heeft de hand stevig op de knip. Als je een tientje wilt uitgeven, moet je eerst om René heen. Bedrijfseconomie in Amsterdam. Al bij de opstart betrokken bij Binck. Vormde samen met Kalo en Thierry het eerste bestuur van Binck. Zeldzaam ervaren schatbewaarder. René heeft leiding gegeven aan elk denkbare financiële afdeling: financiële administratie, debiteurenbeheer, effectenadministratie, salarisadministratie, risicomanagement, compliance, treasury, operations en zelfs personeelszaken. Kortom de hele achterkant van een organisatie.

Begin 2009 heeft René zijn werk bij Binck afgerond en is daarna begonnen bij Brand New Day, met als verantwoordelijkheden financiën, risicomanagement, HR en juridische zaken. René is getrouwd en heeft vier kinderen.

Van wie is Brand New Day?

Brand New Day is zelfstandig. Het maakt geen onderdeel uit van een andere bank of verzekeraar. Wij hebben dit bedrijf zelf opgericht, met ons eigen geld. Ook zijn enkele grote aandeelhouders toegetreden. Hiernaast kunt u zien wie de aandeelhouders zijn.

De aandeelhouders

Wie Percentage
Oprichters en personeel 49,65%
VvAA Investments B.V. 9,99%
ASR Deelnemingen N.V. 9,99%
Overig 30,37%

Over de aandeelhouders

De aandelen van Brand New Day N.V. zijn in handen van de volgende aandeelhouders.

  • Oprichters en personeel
    Brand New Day is opgericht door Kalo Bagijn en Thierry Schaap, die eerder ook BinckBank hebben opgericht. Naast Kalo en Thierry hebben verschillende andere medewerkers van het eerste uur een deel van het benodigde startkapitaal ingebracht en daarvoor een belang in Brand New Day gekregen.
  • VvAA Investments B.V.
    VvAA Investments B.V. is onderdeel van VvAA Groep B.V. Als ledenorganisatie én dienstverlener met meer dan 114.000 leden is VvAA de persoonlijk adviseur en het zakelijk kompas in dienst van alle professionals en instellingen in de Nederlandse gezondheidszorg. Dat doet VvAA al ruim 90 jaar met een uitgebreid aanbod van producten en diensten (advies).
  • ASR Deelnemingen N.V.
    ASR Deelnemingen N.V. is onderdeel van ASR Nederland. ASR Nederland is één van de grootste verzekeraars van Nederland en biedt een breed assortiment van financiële producten. ASR biedt haar producten via zelfstandige intermediairs aan en maakt daarbij gebruik van de honderden jaren ervaring die het binnen AMEV, Stad Rotterdam en Woudsend heeft opgebouwd.

Het moet natuurlijk wél mogen

Brand New Day biedt zowel Vermogensopbouw als Collectief pensioen. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) en De Nederlandsche Bank (DNB) hebben alle daartoe van toepassing zijnde vergunningen gegeven en controleren op naleving. Maar onze belangrijkste toezichthouder bent u: onze klant.

Vergunning akkoord

Zelf doen of laten doen

Bij Brand New Day kiest u zelf hoe u klant van ons wordt: zelf, of samen met een adviseur. Als u het zelf doet, betaalt u vanzelfsprekend geen kosten voor het advies. U bent dan wel zélf verantwoordelijk voor de keuzes die u maakt. Wij helpen u daar zoveel mogelijk bij. Met allerlei informatie en tools. Maar als u het zelf doet, bent u ook zelf verantwoordelijk voor de financiële gevolgen. Brand New Day is in dat geval een zogenaamde ‘execution only’ aanbieder. Twijfelt u? Dan raden wij u met klem aan om advies te vragen: van een adviseur. Wij kunnen u helpen met een adviseur in contact te komen.